Obok popularnych i łatwych dla przedszkolaków ćwiczeń z woreczkami lub piłkami w gimnastyce korekcyjnej często stosuje się również zabawy ruchowe z obręczą, szarfami lub skakanką.

Celem regularnego ćwiczenia z takimi akcesoriami jest przede wszystkim korygowanie wady postawy u najmłodszych oraz poprawienia ich ogólnej sprawności, zwinności i refleksu. Poprzez wzmocnienie poszczególnych partii mięśni oraz rozciąganie kręgosłupa z powodzeniem będzie można zapobiec skoliozie, lordozie lub zniwelować tak zwane „okrągłe plecy” czy wystające łopatki.

Aby dziecko w krótkim czasie widocznie poprawiło swoją sprawność fizyczną oraz skorygowało nieprawidłową postawę ciała, powinno ono regularnie wykonywać konkretny zestaw ćwiczeń, obejmujący techniki poprawnego oddychania, skłony, przysiady, przewroty czy wymachy ramion. Aby urozmaicić dziecku gimnastykę warto wprowadzić do zajęć ciekawe elementy i akcesoria, takie jak wspomniane już wcześniej skakanki, hula-hop czy kolorowe szarfy.

Przykładowymi zabawami i ćwiczeniami dla dzieci ze schorzeniami kręgosłupa lub wadami postawy mogą być zajęcia z wykorzystaniem specjalnej obręczy gimnastycznej lub hula-hop, który można toczyć pomiędzy przeszkodami lub trzymając oburącz wskakiwać do środka. Szybkość i zwinność dziecka można poprawić także przez wprowadzenie ćwiczeń, polegających na obiegnięciu toczącej się obręczy lub wirowanie hula-hopem na rękach, nogach, talii lub szyi.

Popularne ćwiczenia z szarfami to przede wszystkim rozciąganie mięśni przez skłony i skrętoskłony z wyciągniętymi przed siebie rękami, które można wykonywać zarówno na stojąco jak i na siedząco. Za pomocą szarfy można też wykonać przeploty za plecami lub pod nogami oraz przysiady z prostymi plecami czy skłony tułowia w rozkroku. W pozycji siedzącej można również przeprowadzić zabawy z przenoszeniem ciężaru ciała z prawej do lewej lub z siadu klęcznego do leżenia.

Skakankę można z kolei wykorzystać przede wszystkim do ćwiczeń gimnastycznych z podskokami i przeskokami, które poprawiają koordynację oraz refleks dziecka. Ze skakanką warto także robić rozciąganie poszczególnych części ciała, na przykład poprzez założenie jej pod kolanem i podciąganie nóg pod brodę.